jueves, 3 de mayo de 2007

Formació nous jaciments d’ocupació (II) Continguts

Coses amb les que em qued:

Possibilitat de compartir tot un dia amb una persona, que tot el coneixement que transmet ho fa des d’un punt de vista empresarial i de reflexió sobre aspectes que a la resta ens poden passar per alt ( i això no està a cap apunt ni document).

Apunts varis:

Estratègia fàcil de venda: baixar preus, estratègia atractiva de venda: valoritz el producte/servei oferint variants que no ofereix la competència, faig un producte diferent i cobr més.

El mon de les empreses és un mon d’extrems si pot guanyar guanyes molt, si perds pots perdre molt.

Lectures recomanades I: compitiendo por el futuro i liderando la revolución.

El dafo no és estàtic, és una eina de reflexió per anar perfilant la idea de negoci.

Debat I Plans d’empresa “instrumentals”, els ha de fer el tècnic o s’ho ha de currar també l’emprenedor? Ell opina que també, jo no. No estic d’acord, però m’ho apunt, a reflexionar s’ha dit.

Si la economia va bé compram cotxes, si la economia va malament compram sabates.

En el cas de la distribució del servei, el servei es produeix i s’ofereix a la vegada (ex avió 4 seients lliures són 4 seient perduts).

Exemples de negoci únicament en la distribució e-bay, pepecar.

Model de Zara de rotació de productes, si ho veus i no ho compres no ho tornes a veure.

Qualitat és oferir el producte/servei de forma estandarditzada (sempre igual i de la mateixa forma).

La qualitat té tres estadis, control de la qualitat, assegurament de la qualitat (ISO), excel·lència empresarial (EFQM). Per escometre el tercer estat he d’haver fet el segon ( No estic d’acord però ens estarem equivocant?).

El 2’5% de les vendes es venen a compradors que estan disposats a pagar qualsevol cosa ( playstacion 3).

Lectures recomanades II autonomia financiera i el cuadrante del cashflow.

Si fix els preus per la competència, em condicion al mateix comportament de mercat de la compt. , si fix el preus per el cost pot esser deixi de guanyar.

Límits a l’hora de pujar preus; competència perfecta; la competència, competència imperfecte, a més a més la percepció.

Debat II publicitat als mitjans convencionals, ell opina que depèn ( i la resta també), jo opin que no. No he de ser tan radical? A reflexionar també.

I més cosetes que se m’escapen i que supòs que estan a algun arxiu del meu subconscient.

Postentrades; Uns altres títols vàlids Una de cal Y otra de arena

1 comentario:

Little Bell dijo...

Es cert que en Josemi sap un caramull de tot el que respecta al món de s´empresa, però també es cert que algunes idees les te una mica sobrevalorades, inclús equivocades segons es meu pareixer.
Tenc sa sensació de que ell imagina un empresari vestit amb traje de Emidio tucci i amb una cartera, estudis universitaris i es móvil aferrat a s´orella. Però els empresaris que tractam a sa majoria de entitats locals son ben diferents.
Un llanterner anirà amb es mono de feina, ses seves eines i, segons sa meva opinió, es molt millor que sàpiga arreglar una canyeria que perd aigo que omplir fàcilment un pla de empresa. I tenc sa sensació de que aixó es una cosa que ell no comparteix.
Crec que noltros estam per ajudarlos a solucionar problemes als emprenedors/empresaris dins ses nostres posibilitats, no per complicarlis encara mes es dificultos camí de s´autoocupació.
Jo valoro s´utilitat d´un pla de empresa, però no pens que sigui una obligació de s´emprenedor sebre omplirlo. Molts penseràn que es mes fàcil xerrar xines que fer un pla d´inversions inicials o un pla de tresoreria.
Amb coses com aquestes, els serveis de promoció empresarial poden donar una bona ma, no fustigarlos com si fosin incapaços de ser bons empresaris si no dominen ses matemàtiques finaceres.

 



Powered by FeedBlitz

Subscribe in a reader